Samenwerking met het Jeugdtheaterhuis Zuid-Holland

De Alphense Montessorischool heeft een bijzondere samenwerking met het Jeugdtheaterhuis Zuid-Holland. Sinds vorig seizoen is de Schooltoneelclub in onze school en speciaal voor onze kinderen!
Word jij heel blij van toneelspelen? Wil je nog beter leren spelen? Zou jij ook een eigen
voorstelling willen maken en spelen? Dat kan met de Schooltoneelclub!

Zit je in groep 6/7/8 en lijkt het je leuk om zelf toneel te spelen? Kun je op woensdagmiddag na
school van 12:30 – 14:30 meedoen met de repetities op school? Meld je dan snel aan!

In de repetities maak je onder leiding van Aubrey Snell, theaterdocent van het Jeugdtheaterhuis, je eigen voorstelling. Je gaat met een script werken, speelt met kostuums in een echt decor én je maakt samen nieuwe scènes. Als de voorstelling af is, spelen jij en de andere spelers de voorstelling op school voor andere leerlingen en natuurlijk ook voor je ouders/verzorgers, opa’s en oma’s en vriendjes en vriendinnetjes!

De jeugdtheaterschool die voor Schooltoneelclub verzorgt al vele jaren actief in Alphen a/d Rijn en laat iedereen van 4 tot 21 jaar kennismaken met zijn/haar talenten. Dit doen ze door middel van theater- en musicallessen, projecten in het onderwijs en het maken van voorstellingen met, door en voor kinderen en jongeren.

Aubrey Snell

Ieder kind leert het zelf te doen
Ieder kind leert leren voor het leven
Wat je aandacht geeft groeit