Vakdocent Bewegingsonderwijs

De Alphense Montessorischool heeft als missie ‘Goed leren bewegen, een leven lang actief!’ Zij bevordert dat de schoolgaande jeugd van 4 tot en met 12 jaar goed en met plezier leert bewegen. Dat draagt bij aan een goede persoonlijke ontwikkeling en vergroot daarnaast de kans op een blijvende actieve en gezonde levensstijl.

Roy Winkel is de gymdocent van de Alphense Montessorischool. Naast deze school, is hij ook werkzaam bij het Montessori Kindcentrum Passe Partout in Zoetermeer.

Om uitvoering te geven aan de missie, visie en ambitie focust Roy zich op zoveel mogelijk verschillende onderdelen. Zoals klimmen, klauteren, vallen, springen, spelvormen en boogschieten. Naast de motorische ontwikkeling is er ook aandacht voor samenwerken, samenspelen, leren keuzes te maken, uitdagingen aangaan en leren reflecteren. Hiermee willen wij de executieve functie in de klas versterken.

Roy:

Ik houd ervan om veel te lachen en vooral veel te bewegen met de kinderen, want wanneer je plezier beleeft in het bewegen op jonge leeftijd zul je een leven lang bewegen!