Muziek is belangrijk voor iedereen!

Muziek is overal en iedereen heeft gevoel bij muziek. Elk kind is muzikaal, de ene net wat meer dan de ander, maar elk kind is muzikaal.

Het geven van muziekles in de klas heeft veel invloed op de ontwikkeling van het kind. Zowel creatief, cognitief en emotioneel. Hierom bieden wij, en omdat muziek maken enorm leuk is, elke week een uur muziekles aan voor elke klas.

Onze vaste muziekleerkracht geeft les aan de midden- en bovenbouw. Er worden verschillende onderwerpen van muziekgeschiedenis tot aan hoe je een liedje schrijft behandeld. De onderbouw krijgt les van de eigen leerkrachten via 123zing, de middenbouw krijgt de kennismaking van de verschillende onderwerpen en de bovenbouw gaat hier dieper op in.

Elk jaar werken ze naar een grote eind opdracht in de vorm van een presentatie.

De lessen worden gegeven door Esmé Gabeler. Zij heeft gestudeerd aan het Conservatorium van Haarlem en geeft o.a. zanglessen op de Alphense Popschool (www.alphensepopschool.nl).